Εργασίες Μαθητών

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Κατηγορία: Εργασίες Μαθητών

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄Γυμνασίου , η Ενότητα 4 τιτλοφορείται "Το σχολείο στο χρόνο...". Με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα αναφερθήκαμε στα προβλήματα του σύγχρονου σχολείου και ειδικά στο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.Έπειτα από την ενημέρωσή τους πάνω στο συγκεκριμένο φαινόμενο με την χρήση παρουσίασης (power point) ,σχετικών βίντεο και διαλόγου, οι μαθητές κλήθηκαν να συντάξουν άρθρα με την συγκεκριμένη θεματική. Παρατίθενται οι προσπάθειές τους.

Σχολική Βία (Bullying)

Στη σημερινή εποχή η βία και η εγκληματικότητα έχουν πάρει τραγικές διαστάσεις μέσα στη κοινωνία μας. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται ιδιαίτερα στη σημερινή μας εποχή με αυξητικές τάσεις και πολύ δυσάρεστες -δυσβάσταχτες συνέπειες ειδικά μεταξύ των παιδιών-εφήβων ( ενδοσχολική βία ),αλλά και παράλληλα των ενηλίκων με την ανοχή της κοινωνίας. Τα παιδιά-που είναι σε ιδιαίτερα ευαίσθητες ηλικίες-βιώνουν έντονα και πολλές φορές ακραία τη σχολική βία με αποτέλεσμα να γίνονται οι ίδιοι δέκτες τέτοιων δυσάρεστων καταστάσεων και πολλές φορές μετατρέπονται σε θύτες απέναντι σε άλλα παιδιά. Η επιθετικότητα και το φαινόμενο της σχολικής βίας δείχνει ξεκάθαρα ότι απαιτείται άμεση αντιμετώπιση από τους κρατικούς φορείς (οικογένεια ,σχολείο). Οι δάσκαλοι και οι παιδαγωγοί μας πρέπει να έρχονται σε άμεση επικοινωνία με τη οικογένεια των παιδιών και να εξασφαλίζουν την ομαλότητα ,την κατανόηση και την σωστή επικοινωνία μεταξύ των ίδιων και των παιδιών ειδικά μόλις παρατηρήσουν τέτοια φαινόμενα έντονης επιθετικότητας και βίας.

ΕΛΙΖΑ ΛΑΠΙΔΗ Β2

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ/ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Οι περιπτώσεις βίας στα σχολεία δεν είναι ένα καινούριο φαινόμενο .Τα τελευταία όμως χρόνια έχουν αυξηθεί τα ποσοστά βίας σε όλο τον κόσμο . Συγκεκριμένα στην Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια η βία στο σχολειό ήταν περίπου στο 12-14 %, όμως πέρυσι είχε φθάσει στο 30%.

Η ενδοσχολική βία εκδηλώνεται με πολλούς τρόπους .Την λεκτική , τη σωματική , τη σεξουαλική , και την ψυχολογική βία. Αυτό το φαινόμενο είναι ανησυχητικό γιατί μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά και σε αντικοινωνικές συμπεριφορές. Οι μαθητές που εμπλέκονται σε εκφοβιστικές συμπεριφορές είναι παιδιά με αυταρχική προσωπικότητα , επιθετικά-ακόμα και προς τους ενήλικες- παρορμητικά και με σωματική δύναμη ?ιδίως τα αγόρια-. Νιώθουν την ανάγκη να κυριαρχούν και να έχουν τον έλεγχο , ενώ αδυνατούν να ελέγξουν τις εξορμήσεις τους.

Από την άλλη μεριά τα θύματα χαρακτηρίζονται από περισσότερο άγχος και ανασφάλεια από τους άλλους μαθητές ενώ συνήθως σκιαγραφούνται ως προσεκτικοί ,ήσυχοι και ευαίσθητοι με εσωστρεφή προσωπικότητα και ελάχιστους ή καθόλου φίλους. Σχετικά με την συμπεριφορά που βιώνουν εναντίον τους τα θύματα σπάνια υπερασπίζονται τον εαυτό τους και συχνά σκέπτονται ότι οι ίδιοι φταίνε για αυτό που γίνεται.

Οι παρατηρητές αποτελούν ένα ακόμη ρόλο που μπορεί να εκλάβουν οι μαθητές μέσα το σχολικό περιβάλλον σε περιπτώσεις εκδήλωσης εκφοβισμού .Τα συναισθήματα που πολύ συχνά βιώνουν αφορούν τον φόβο μήπως πληγωθούν και οι ίδιοι ,μήπως γίνουν και οι ίδιοι οι επόμενοι στόχοι του θύτη και μήπως κάνουν κάτι που θα χειροτερέψει την κατάσταση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παραμένουν σιωπηλοί και απλοί παρατηρητές παρακολουθώντας τις πράξεις του εκφοβισμού ενώ σπάνια παρεμβαίνουν ενεργά βοηθώντας τα θύματα.

Σταυρούλα Μπαμπαλή Β2

 

Η βία στο σχολείο

Σε πολλά σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού κυριαρχεί η ενδοσχολική βία. Βία δεν εννοείται μόνο η σωματική δηλαδή μόνο το ξύλο, αλλά και η ψυχική η οποία δημιουργείται από την κοροϊδία για την εξωτερική εμφάνιση ή για τον τόπο καταγωγής του. Γι? αυτό δεν είναι σωστό να κοροϊδεύουμε , αλλά αντιθέτως, αν δούμε ένα τέτοιο περιστατικό να ενημερώνουμε τον καθηγητή για βοήθεια. Υπαίτιος σε μια τέτοια ιστορία δεν είναι μόνο αυτός που τη δημιουργεί, αλλά κι εκείνος που παρακολουθεί , γελώντας. Πολλά παιδιά που πέφτουν θύματα γυρίζουν αργά στο σπίτι τους ή με σκισμένα ρούχα. Τα περισσότερα δεν μιλούν στους γονείς τους. Γι? αυτό οι γονείς πρέπει να είναι έτοιμοι για όλα και αν το παιδί τους έχει πέσει θύμα να μην το κάνουν επιθετικό, θέλοντας να εκδικηθεί το παιδί που, το έκανε.

Στέλλα Πρινιωτάκη

 

 

Σχολικός εκφοβισμός:

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανί-ζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.

Μορφές εκφοβισμού : Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια) του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προ-σωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα) του σω-ματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές) του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τη-λέφωνο). Σύμφωνα με τις έρευνες τέσσερα στα δέκα παιδιά υποφέρουν από το σχολικό εκφοβισμό.

Cyber Bulling: Διαδικτυακός εκφοβισμός είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, παρενόχλησης ή τρομοκρατίας παιδιών και εφήβων που πραγματοποιείται μέσω ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας από συνομήλικους τους ή από μεγαλύτερους. Μορφές Διαδικτυακού εκφοβισμού: Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου. Παρενό-χληση (σεξουαλική) μέσω διαδικτύου. Δημοσίευση εικόνων ή βίντεο χωρίς τη συγκατάθεση του παιδιού ή του εφήβου. Είσοδος στους προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου που εκφοβίζεται χωρίς τη συγκατάθεση του. Αποστολή προσωπικών πληροφοριών του παιδιού ή του εφήβου που εκ-φοβίζεται σε πολλαπλούς παραλήπτες χωρίς τη θέληση του.

Επιπτώσεις Ενδοσχολικής Βίας : Η Ενδοσχολική Βία και ο Εκφοβισμός έχει πολλές και σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη σωματική και ψυχική υγεία όσο και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα οι συνέπειες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες και είναι δυνατόν να έχουν τραγικά αποτελέσματα . Χαρακτηριστικά θυμάτων: Να νιώσουν έντονο άγχος και αι-σθήματα ανασφάλεια να έχουν φοβίες, να παρουσιάσουν σχολική άρνηση, να οδηγηθούν σε σχολική αποτυχία, να εμφανίσουν μαθησιακές δυσκολίες, ψυχοσωματικά προβλήματα όπως πονοκεφάλους, διαταραχές ύπνου ακόμα και κατάθλιψη.

Χαρακτηριστικά θυτών : Είναι άτομα επιθετικά και «τσαμπου-καλεμένα». Είναι άτομα δημοφιλή και εκκεντρικά, ιδιαίτερα στην εμφάνισή τους. Είναι άτομα υπεροπτικά και αντιπαθητικά προς άλλους . Έτσι είναι παιδιά οξύθυμα που προσπαθούν να προβάλουν το χαρακτήρα τους και να τραβήξουν την προσοχή των άλλων. Οι θύτες μπορεί : να απομακρυνθούν από το σχολείο να δια-κόψουν τη σχολική φοίτηση, να εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι και να εξελιχθούν σε ποσοστό που αγγίζει το 50% σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.

Συμπερασματικά: Οι μορφές βίας που εκδηλώνονται είναι βα-σικά η λεκτική βία (βρισιές, απειλές, απομόνωση) και η σωματική βία (ξυλοδαρμός). Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που εκδηλώνουν άσχημη συμπεριφορά είναι αγόρια. Ο ένας στους δύο που δέχεται άσχημη συμπεριφορά έχει ανταποδώσει ή είναι έτοιμος να την ανταποδώσει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. «Η βία γεννά βία» Οι δάσκαλοι και οι καθηγη-τές παρεμβαίνουν ή στηρίζουν αυτούς που έχουν υποστεί άσχημη συμπεριφορά όταν γίνονται γνώστες αυτής.

Κατερίνα Κοκολάκη