Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος Δράση 2

Νεάπολη, 2-6-2021

Το Γυμνάσιο Νεάπολης πραγματοποίησε και δεύτερη δράση με θέμα το Περιβάλλον

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, το Γυμνάσιο Νεάπολης συνεχίζει τις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών-τριών, σχετικά με:

  • την προστασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημικών υπηρεσιών,
    • την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,
    • τα χερσαία και υδάτινα οικοσυστήματα
    • τα τοπικά οικοσυστήματα – απειλούμενα είδη
    • την τροφική αλυσίδα
    • τον έλεγχο και την αποφυγή του παράνομου εμπορίου της άγριας ζωής.

Ειδικότερα, την Τετάρτη 2 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με το ΚΠΕ Ιεράπετρας- Νεάπολης, την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές του τμήματος Α3.

Η ανάγκη της σύνδεσης του σχολείου και της διδασκαλίας µε τη ζωή σήµερα περισσότερο από ποτέ καθίσταται αδήριτη. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, συχνά οι μαθητές-τριες έρχονται σε επαφή με κείμενα που δίνουν την αφορμή για την ενασχόληση και τον προβληματισμό, αναφορικά με καίριας σημασίας σύγχρονα θέματα. Μέσω της λογοτεχνίας µεταβιβάζονται αξίες και ιδεολογίες, ανάλογα µε το περιεχόµενο του εκάστοτε διδασκόµενου λογοτεχνικού κειµένου. Η ευαισθητοποίηση των µαθητών στα περιβαλλοντικά ζητήµατα υλοποιείται µέσω της διδασκαλίας της λογοτεχνίας, αφού αυτή προσφέρεται για τη δηµιουργία θετικών στάσεων και την ενεργοποίηση των µαθητών απέναντι σε µια πληθώρα προβληµάτων που αφορούν τον σύγχρονο άνθρωπο· ανάµεσα σε αυτά είναι και το περιβαλλοντικό πρόβληµα.

Έτσι, οργανώθηκε η συγκεκριμένη δράση, στη διάρκεια της οποίας η κα  Ελισάβετ Δρούγκα ανέλαβε να ενημερώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες για ζητήματα που αφορούν τη διατροφή και τη σχέση της με την υγεία αλλά και το περιβάλλον.

Η παιδική παχυσαρκία, η διατροφική πυραμίδα, η σημασία της μεσογειακής διατροφής σε συνδυασμό με την άσκηση, το ενεργειακό αποτύπωμα, οι διατροφικές συνήθειες και επιλογές σε συνάρτηση με την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, οι ωφέλιμες και οι επιβλαβείς τροφές και χρήσιμες διατροφικές συμβουλές τέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης, καθηλώνοντας  τους μαθητές-τριες, που παρακολούθησαν με εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον, την εκπαιδευτική παρουσίαση, θέτοντας συχνά τις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς τους και καταθέτοντας το προσωπικό τους βίωμα.

Ήταν ένα ξεχωριστό «μάθημα», από εκείνα που προετοιμάζουν τους μελλοντικούς ενεργούς πολίτες της κοινωνίας μας να αναλάβουν δράση, προκειμένου να βελτιώσουν τα κακώς κείμενα και να αποφύγουν την παθητική στάση που θα διαιωνίσει το πρόβλημα, φτάνοντας σε τραγικά αποτελέσματα.

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ελισάβετ Δρούγκα για τη ουσιαστική και ολόπλευρη ενημέρωση που πρόσφερε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας και τον κ. Νεκτάριο Κοκολάκη, καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου μας, για την πολύτιμη τεχνική υποστήριξή του.

Η διδάσκουσα

Αικατερίνη Γαλανάκη, φιλόλογος